Nowa rodzina ciągników rozszerza znaną już rolnikom gamę mocy i wydajności maszyn Challenger. Wszystkie ciągniki serii MT800E wyposażono w nowe silniki AGCO Power o pojemności 16,8 litra i 12 cylindrach (od 492 - 649 KM). Oto maszyny doskonale, łączące niezrównaną moc z najnowszą technologią i wszechstronnością. Seria MT800E jest flagową linią maszyn rolniczych Challenger, stworzoną według najsurowszych norm technicznych.

 

 

INTELEKT I SIŁA

Elektroniczne moduły sterowników umieszczone są m.in. w silniku, przekładni napędowej, układzie hydraulicznym czy tylnim TUZ-ie, nieustannie komunikując się ze sobą,wymieniając danymi o osiągach przez sieć Intellitronics. Koordynacja danych pozwala monitorować wydajność w systemie Tractor Management Centre (Centrum Zarządzania Ciągnikiem), wykonywać powtarzające się czynności za pomocą systemu kierowania One-Touch, łączyć się z systemem nawigacji satelitarnej Auto-Guide 3000 czy też łączyć się z agregatami za pomocą magistrali ISOBUS (ISO 11783).

12-sto cylindrowy silnik AGCO Power generuje więcej mocy niż jednostki napędowe innych ciągników tej klasy. Dwa moduły elektronicznych sterowników silnika są częścią sieci Intellitronics zapewniają płynną moc. Optymalne spalanie i poziom emisji spalin, odpowiadający najsurowszym normom TIER IV, to wynik zastosowania układu oczyszczania spalin na ciągniku. Dwustopniowy układ doładowania powietrzem na zdublowanym układzie dwóch turbosprężarek oraz intercooler iCAC gwarantują moc silnika na każdych obrotach. Głowice cylindrów o krzyżowym przepływie i pionowe wtryskiwacze nie wymagają filtra cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym. Układ oczyszczania spalin oparto o najnowszą technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem utleniającym (DOC) oraz elektronicznie sterowaną recyrkulacją spalin schłodzonych (cEGR). Wysoce wytrzymałe tuleje cylindrowe typu mokrego z centralnym podparciem zmniejszają zużycie paliwa i poziom emisji zanieczyszczeń.

 

SYSTEM MOBIL-TRAC

Prędkość transportowa ciągnika to 39,6 km/h. Układ kierowniczy reagujący na prędkość oraz zawieszenie Opti-Ride pozwala pokonywać drogi utwardzone i polne bruzdy bardzo płynnie i bez drgań. Zaawansowane sprężyny Marsh Mellow nie przenoszą drgań z przedniej belki ramy na podwozie ciągnika. Lewe i prawe podwozie gąsienicowe porusza się w pionie niezależnie od siebie.Challenger MT800E ma cztery wahliwe zawieszone wózki z poliuretanowymi rolkami jezdnymi o niezależnym od siebie układzie ruchu, dzięki czemu gąsienice przylegają ściśle do silnie pofałdowanego podłoża.

 

 

 

GĄSIENICE

Gąsienice General AG - ogólnego zastosowania, gwarantujące doskonałe parametry jazdy z dobrą trakcją i ruchem taśmy gąsienicowej. Gąsienice są dostępne w trzech szerokościach: 699mm (27,5"), 762mm (30"), 914mm (36").

Gąsienice Extreme AG - posiadają mocnejszy karkas z dodatkową warstwą kordów stalowych. Dłuższe klocki prowadzące skutkują większą powierzchnią boczną, znoszącą obciążenia boczne na pochyłościach terenu i podczas gwałtownych skrętów. Gąsienice są dostępne w dwóch szerokościach: 699mm (27,5") oraz 762mm (30").

Gąsienica Extreme Application - wytrzymała gąsienica, która sprawdza się podczas częstej jazdy po drogach utwardzonych, stromych zboczach i na kamienistym gruncie. Dostępne są w 4 różnych szerokościach: 457mm (18"), 699mm (27,5"), 762mm (30"), 914mm (36").

 

System napinania gąsienicy - unikalna konstrukcja napina niezależnie każdą z gąsienic, odciążając osie napędowe i ramię ciągnika. Optymalna siła naciągu zapewnia idealną trakcję koła napędowego na gąsienicy.

 

KOMFORT I KONTROLA

Wyciszona kabina ma wielkość 3,06 m3, wysoko umieszczony fotel ułatwia obserwację otoczenia przez duże okna w każdym kierunku. wszystkie elementy sterownicze rozmieszczono w sposób racjonalny i ergonomiczny.Wyświetlacz Tractor Management Centre, znajdujący się w podłokietniku kierowcy, pozwala jedną ręka obsługiwać większość funkcji ciągnika i agregatu. Kabina posiada system wentylacyjny Surround-Flow z 12 nawiewami gwarantujący obieg świeżego powietrza. Fotel pneumatyczny operatora zapewnia maksymalną wygodę w każdej sytuacji. Elektronicznie sterujący układ kierownicy dostosowuje się do prędkości jazdy. 

 

 

 

UKŁAD NAPĘDOWY

Potężny silnik AGCO Power sprzęgnięto z przekładnią 16F/4R Powershift. Przekładnię zbudowano na wytrzymałym korpusie żeliwnym z wysoce sprawnymi łożyskami i bardzo trwałymi wałkami. wszystkie koła zębate obrobiono z myślą o maksymalnym zazębieniu i najniższym hałasie. Przekładnia ma dziewięć pojedynczych modulowanych sprzęgieł, z czego siedem jest obrotowych a dwa stacjonarne. Każdy z biegów skrzyni 16F/4R włączany jest kombinacją tylko dwóch sprzęgieł, co zwiększa ekonomię jazdy.

Zakres biegów polowych - w zakresie prędkości od 6,5 do 14,9 km/h ciągnik ma osiem biegów, dzięki czemu idealnie dopasujesz wydajność do swoich wymagań.

Rewers - błyskawiczna zmiana kierunku jazdy nie wymaga pracy pedałem sprzęgła, ani zatrzymywania się przed zmianą kierunku do przodu lub do tyłu.

Sekwencyjna zmiana przełożenia - służy do przełączania się kolejno między poszczególnymi biegami. Naciśnięcie przycisku zmienia bieg o jeden w wybranym kierunku.

Zaprogramowana zmiana biegów - pozwala operatorowi wybrać bieg z którego ciągnik ma ruszyć, jeszcze zanim skrzynia zostanie zasprzęglona. Dzięki temu można ruszać z miejsca pod obciążenie, bo system nadzoruje zasprzęglanie i w razie potrzeby redukuje biegi.

 

UKŁAD HYDRAULICZNY

Układ hydrauliczny na ciągniku MT 800E gwarantuje niebywałą wydajność i jest zdolny do pracy ze współczesnymi, wymagającymi pod tym względem agregatami. Dzięki standardowemu natężeniu przepływu rzędu 224 l/min i opcjonalnie 321 l/min, układ odpowiada zapotrzebowaniu współczesnych urządzeń. Przewidziano standardowo cztery zawory oraz możliwość rozbudowy do pięciu lub sześciu. Układ ma jedną miskę olejową, z której smarowany jest WOM, przekładnia, hamulce i dyferencjał, a także podawane jest ciśnienie sterowania zaworami układu kierowniczego, skrzyni biegów i WOM-u. Instalacja podaje olej pod ciśnieniem do napędu i sterowania agregatem przez opatentowany górny zbiornik oleju EOR (Elevated Oil Reservoir).

Login Form

Reklama

Gościmy

Odwiedza nas 77 gości oraz 0 użytkowników.